28 July 2017,
 0
Vodafone lansează noul Vodafone Smart V8
SIVECO Romania contribuie la dezvoltarea proiectului de cercetare ESTABLISH

Românii urmăresc cu interes postările din vacanță ale prietenilor de pe rețelele sociale și se bucură mai ales atunci când văd în news feed fotografiile acestora din călătorii. Pe de altă parte, prea multe selfie-uri și fotografii cu mâncare îi deranjează.

La aceste concluzii au ajuns specialiștii motorului de căutare momondo, în urma unui studiu inițiat în rândul a 24.700 de persoane din 23 de țări ale lumii. Potrivit statisticilor, în medie 38% dintre călătorii participanți la studiu postează fotografii din vacanță, 24% scriu impresii și 13% încarcă materiale video pe rețelele sociale (Facebook, Instagram, Twitter).

În România, cei care postează fotografii sunt mult mai mulți (52%), de actualizarea postărilor în scris se ocupă 24% dintre călătorii români iar 15% preferă să încarce înregistrări video. De altfel, rapiditatea cu care ne-am obișnuit să primim și să oferim informații poate explica aceste preferințe: ca un material video să fie cât mai apreciat în online e nevoie de mai mult timp pentru editare. Astfel că, printre respondenții din România, există și călători (29%) care aleg să se deconecteze complet pe timpul vacanței și să nu posteze nicio impresie în rețele sociale.

Cine postează cel mai mult din vacanță

Conform studiului, bărbaților și femeilor din România le place în aceeași măsură să publice fotografiile făcute pe durata concediului: 55% dintre femei și 49% dintre bărbați postează astfel de fotografii pe rețele sociale pentru a stârni admirația prietenilor virtuali.

De altfel, stereotipul conform căruia tinerii dedică mai mult timp și energie Internetului este infirmat de către românii participanți la studiu: călătorii cu vârsta cuprinsă între 18 și 22 de ani (60%) își actualizează profilurile online cu fotografii din vacanță la fel de mult ca cei cu vârsta între 23 și 35 de ani (59%). În plus, decalajul dintre generații nu este unul mare: cei cu vârsta cuprinsă între 36 și 55 de ani (48%), dar și cei de până în 65 de ani (41%) postează în online fotografii din vacanță.

Comparativ cu respondenții din alte țări, românii sunt printre cei mai activi utilizatori ai rețelelor sociale pe durata concediului. La nivel european, doar călătorii din Turcia se apropie de același grad de utilizare a rețelelor sociale, postând în principal fotografii (64%). La nivel global, cei mai activi turiști sunt chinezii: 65% postează fotografii, 32% încarcă materiale video și 45% postează texte despre experiențele trăite, acesta fiind cel mai mare indicator din toate țările care au participat la studiu. La polul opus, cei mai stricți turiști în acest context sunt nemții și austriecii – mai mult de jumătate (51%) dintre respondenții din aceste țări refuză să își actualizeze profilul online când sunt în vacanță.

Ce ne place să vedem din vacanța celorlalți

Când ne mutăm de cealaltă parte a ecranului utilizatorului de rețele sociale, aflăm că 37% dintre români sunt inspirați să călătorească atunci când văd fotografii din vacanța prietenilor în online. La câteva procente distanță, 31% se gândesc să viziteze locurile pe care le văd în fotografiile postate iar 22% pur și simplu se bucură să aibă acces la acest tip de actualizări.

Există și utilizatori care nu doresc să vadă în news feed actualizări din vacanța turiștilor: 14% dintre români se enervează când văd prea multe selfie-uri, 11% nu apreciază multitudinea de fotografii cu produse alimentare și 10% s-au săturat să vadă fotografii cu ceea ce prietenii din rețele sociale descoperă pe durata vacanței. Pe 3% dintre români îi întristează aceste actualizări din concedii.

Sursa acestui articol.

Vodafone lansează noul Vodafone Smart V8
SIVECO Romania contribuie la dezvoltarea proiectului de cercetare ESTABLISH

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close