Studiu comparativ: anvelope de iarna vs. anvelope all-season

Printre greselile pe care le comit frecvent soferii auto se numara si falsa conceptie ca inscriptia M/S inseamna automat ca anvelopa este de tip mixt. In timp ce anvelopele de iarna contin si insemnul alpin (fulg de nea, 3 piscuri de munte), sunt cazuri exceptionale cand acesta este prezent si la cauciucurile all-season. In continuare, ne vom referi la cativa factori care joaca un rol decisiv in a stabili performantele, in functie de: compozitie, profil al caii de rulare, costuri etc.

De asemenea, pe cand pneurile de iarna sunt special create pentru a excela pe durata sezonului rece, cele mixte sunt capabile sa ofere doar o performanta medie, un nivel de aderenta satisfacator sa zicem, in conditii de zapada, in combinatie cu o rezistenta suficienta la temperaturile ridicate din lunile calduroase. Daca aveti nevoie de spatiu pentru depozitare anvelope , service-ul nostru auto va sta la dispozitie.  

Cu privire la compozitie, structura unor cauciucuri de iarna permite conservarea elasticitatii la valori sub 7 grade Celsius, conferind aderenta crescuta la frig practic pe orice tip de suprafate de rulare.

Pe de alta parte, tocmai compozitia respectiva este de asa natura incat sa defavorizeze parcurgerea unor trasee pe timp de vara, cand factorul vremii tinde sa afecteze pneurile, facandu-le prea moi, ceea ce conduce ireversibil la uzura premature si provoaca modificari ale comportamentului autovehiculului pe carosabil. In schimb, compozitia pe baza de substante “intermediare” a anvelopelor all-season, permite rularea sigura iarna, alaturi de o buna durabilitate vara. In concluzie, eficienta pe drumuri afectate de zapada si gheata este una inferioara, in comparatie cu pneurile dedicate de iarna. La fel si durata de viata este mai mica decat cea pe care o obtin cauciucurile de vara, la o viteza si la temperaturi ridicate. Un avantaj ar fi ca zgomotul produs de anvelopele all-season este mai scazut decat la cele de vara.

Cum afecteaza performantele profilul benzii de rulare?

Anvelopele dedicate de iarna prezinta in profil niste blocuri mai robuste, puternic crestate pe toata suprafata de rulare pentru a facilit un numar optim de muchii, cu rol in realizarea unei aderente ridicate pe zapada si noroi.

La cauciucurile mixte, blocurile masive din zona umerilor prezinta mai putine crestaturi, bucurandu-se de o configuratie mai similara cu cea a pneurilor de vara si sunt special concepute pentru a oferi rezistenta si randament la temperaturi inalte.

Din punct de vedere al legislatiei in vigoare, ambele tipuri de anvelope pot fi utilizate vara. Cu toate acestea, in acest anotimp, pneurile de iarna tind sa se uzeze mult mai rapid, putand expune soferul, pasagerii ori pietonii unor pericole nedorite.

Datorita climei, conducatorii auto care circula pe drumurile publice din Romania, sunt sfatuiti sa isi achizitioneze anvelope de iarna in sezonul rece. Cauciucurile mixte sunt recomandabile pentru zonele cu un climat bland, fiind potrivite pentru dotarea mai degraba a unor autoturisme de cilindree si putere mai mica.

Autovehiculele 4X4 de teren au nevoi specifice, gratie constructiei lor. Majoritate pneurilor de teren, ruland de regula pe iarba, pietris si noroi, contin simbolul M/S intrucat design-ul cu blocuri largi le recomanda pentru rularea in bune conditii prin zapada. Totusi, ele au indici de viteza mai mici decat cele create pentru a rula pe sosea, pe langa faptul ca folosirea lor necesita niste aptitudini mai desavarsite din partea conducatorului auto.

Compania noastra, SC HILSERV SRL, ofera servcii de montaj gratuit anvelope  la achizitionarea unui set complet de 4 cauciucuri.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.